Subscribe:

Ads 468x60px

Friday

Baju Ihram Wanita


SET BAJU IHRAM WANITA (A)
Keterangan : Baju ihram wanita sepasang dilengkapi mini telekung dan uncang batu jamrah. Sarung tangan untuk set A ini disambung terus ke lengan baju. Hanya perlu diturunkan bila hendak solat dan dilipat semula setelah selesai solat. Zip diposisikan di hadapan untuk memudahkan pemakaian dan mengambil wang dalam poket t-shirt dalaman (ada dijual disini). Fabrik untuk set ini adalah cotton jepun. Foto close-up sulaman set A ini seperti di bawah. Harga: RM 135

Foto close-up sulaman set A

Keterangan : Set A bersulam di hadapan dan pada hujung lengan.

SET BAJU IHRAM WANITA (B)

Keterangan : Sama seperti set A tetapi berbeza pada corak sulaman dan sarung tangan. Sulaman pada bahagian tepi dan tangan (sila rujuk gambar). Sarung tangan agak berbeza dari set A (sila rujuk gambar di bawah)

SARUNG TANGAN SET B

Keterangan : Sarung tangan apabila diturunkan ke bawah.

SARUNG TANGAN SET B

Keterangan : Sarung tangan set B apabila dilipat ke atas. Ada butang untuk elak turun semula. Getah di bahagian tengah seperti dalam gambar adalah untuk dimasukkan jari tengah supaya sarung tangan tidak terturun semasa mengangkat tangan dalam solat.

title

Keterangan :

SET BAJU IHRAM WANITA (C)

Keterangan : Set baju ihram C termasuk baju ihram sepasang, mini telekung, sarung tangan, uncang batu jamrah dan penutup hidung/purdah. Set ini tidak berzip tetapi berbutang tiga di bahagian hadapan. Fabrik adalah cotton sepenuhnya untuk kenyamanan anda. Gambar di atas adalah jenis bersulam di bahagian dada. Untuk jenis bersulam penuh sila rujuk gambar di bawah. Harga: RM 110.

PENUTUP HIDUNG/PURDAH

Keterangan : Penutup hidung ini ada dalam set C

Uncang batu jamrah

Keterangan : Uncang batu jamrah ada dalam set A,B dan C. (untuk set A dan B uncangnya berenda)

SARUNG TANGAN UNTUK SET C

Keterangan : Berbeza dengan set A dan B, sarung tangan set C tidak bercantum dengan lengan baju tetapi berasingan. Cara pemakaian seperti gambar di atas.

JUBAH WANITA (KOD: JBF 1)

Keterangan :

title

Keterangan :

title

Keterangan :

title

Keterangan :

title

Keterangan :

title

Keterangan :

title

Keterangan :

title

Keterangan :

title
Keterangan :

0 comments: